0 comments
Published Tuesday, November 28, 2006 by Mustakim Noranita.
Ada sorang makcik kelantan nih, dia mai HKL nak carik sedara dia eksiden. Sampai kat
HKL dia tanya la kat sorang nurse kat situ... dalam loghat kelantan la.
"nak tupe tanyo, mana dio wad kecemase"
Nurse tu selamba jer jawab....
"wad kencing masam takde... wad kencing manis ader lar..."
0 comments
Published Saturday, November 04, 2006 by Mustakim Noranita.
Raya tahun ni tak berapa nak mariah carey la. mungkin bagi orang lain meriah tp bagi aku dan penduduk kampung yg sedang diancam banjir pada ketika tu mana nak meriahnya. beberapa hari nak raya beberapa tempat berhampiran dah dinaiki air. ada satu lembah & parit besar yg jadi tempat kami sukat paras air. boleh dikatakan sehari sebelum raya air dah naik. kami pun dah kemas2 semua barang2 dan letak kat tingkat atas rumah. tp mujurla raya ketiga tu air dah surut. boleh la p beraya. tu pun umah adik beradik dan sahabat terdekat. masa nak p umah sedara kat simpang 4, aku tak tau jalan sampai tersesat sampai umah kawan aku suzi.
pastu p kenduri kawin kawan kat sungai petani dan singgah umah member kami Umi. Raya ke 6 p umah wan.
Aku juga p umah member2 sekolah jumpa fauzi & mat sahir. Umah member ni saja yang sempat kami p. Yg lain2 tu umah adik beradik saja.
Aku bharap nanti dapat jumpa semua member2 sekolah dan member2 spoket bila raya nanti (kalu raya kat kedah) bila nak re-union ek? tak dak masa la ni. nantilah. member2 pun banyak yg ada komitmen sendiri. Ada yg keje dan ramai juga yg dah kawin.