Wad Melor...katil No 1


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Fuhhh...lega rasanya dapat keluar dari hospital....pada mulanya aku nak dapatkan temujanji ngan doktor aje....tapi dalam hati, aku dapat rasa aku mesti kena tahan wad...coz aku rasa badan aku lemah dan mengeletar saja...tanda-tanda anemia (kurang darah) rasa cam hanyut dan pening-pening lalat...masa mustakim p hantar kat Pudu aku rasa macam nak pitam...tapi aku gagahkan kaki melangkah naik bas....dalam bas aku tidur aje..
Keesokan harinya pagi-pagi lagi aku dah pi klinik ngan kakakku yg mmg bekerja kat spital..selepas ambil darah...dortor dapati hb darahku hanya 7.9 berbanding hb normal iaitu 11 ke atas....so kena masuk wad la jawabnya...aku rasa cam nak nangis bila Dr suruh masuk wad coz ni dah masuk kali ketiga aku masuk wad...boring tuhan ajer tahu...yg aku paling malu time kena naik kerusi roda dan ditolak oleh nurse....ntah kenapa aku malu sangat...aku minta nak berjln sendiri dia x bagi...Aku call ler Mustakim bg tau aku masuk wad...apalagi kelam kelibut la awang ni bersiap nak ke Hospital Kemaman..
aku ditempatkan di wad melor..no katil 1....wad tu adalah wad bersalin tapi yg keguguran dan kandungan bermasalah pun ada gak....aku dalam kategori sakit puan la kot..yg buat aku malu....ramai yg tanya dah berapa bulan?....aku pun citer la aku bukannya ngandung..tapi disebabkan penyakit aku yg kini masih dalam siasatan..
Petangnya Dr buat pemeriksaan dan dapati aku pucat dan cadangkan supaya dimasukkan darah...jika x mau aku kena duk spital 2 minggu...2 minggu bkn nya sekejap rasa cam 2 tahun...so aku ambil keputusan masuk darah....lagipun dulu aku dah pernah masuk sekali.Ramai jg yg takut nak masuk darah ni,tp aku terpaksa la coz kalu aku x masuk darah memang aku tak larat ...ttg kebarangkalian kesannya aku serah pada tuhan aje....Pukul 6 lebih mak aku,kakak,abang ipar dan 6 orag sepupuku datang melawat.Mustakim x sampai lg sehingga waktu melawat tamat...aku ingat dia x leh masuk dah..tup..tup pukul 7 lebih terjonggol kepalanya...hilang rasa rindu.
Sepanjang aku duk spital setiap 1 jam ada saja org sakit nak bersalin....seram sejuk aku dibuatnya....pasal makanan tak yah nak cerita la...langsung tak ada yg berkenan ngan selera...tp nasib baik la kakak aku dan Mustakim selalu mai hantar makanan kat aku... tapi nurse2 kat situ baik-baik belaka...syabas diucapkan coz dapat menjalankan tugas dgn jayanya....2 hb ogos ni aku akan kembali ke hospital kemaman tuk menjalani rawatan susulan ngan pakar...doakan aku tak ada apa-apa K.


2 Responses to “Wad Melor...katil No 1”

  1. Anonymous Anonymous 

    Jangan dok risau sangat Ta. Ada org tersayang dok bagi skongan... Moga cepat sembuh dan kami nak anak sedara.....

  2. Anonymous Anonymous 

    tak lama lagi dpt la anak sedara....kan umi dah nak bersalin

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 






Pautan

Previous posts

Arkib

ATOM 0.3

Powered by Blogger

Innovation delivered



bukan sekadar jiwang... is powered by Blogspot
Original design by Gecko & Fly modified by AQPtech
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.