pesta naik harga
Published Wednesday, May 24, 2006 by Mustakim Noranita | E-mail this post
adoi.... makin botak la kepala aku. semalam p giant batu caves beli barang. semua barang dah naik harga gila-gila punya. kalu dulu harga RM4 sekarang dah jadik RM6. Ni semua gara-gara minyak naik. Walaupun PM dah pesan harga barang tak leh naik tp sekarang diaorang mcm tak ingat dah. Harga ayam pun boleh naik dalam masa 4 ari selepas sudah berlaku kenaikan. KPDNDHEP dulu berkobar-kobar buat pemantauan sekarang ni buat ape ntah. Tp memang aku tak salahkan peniaga sebab diaorang nak untung bukan nak rugi. Minyak naik, gas pun naik tp harga barang dilarang naik. Memang tak paham tul. Tp yang aku tunggu tak naik-naik......(ape tu...heh)
Baru-baru ni aku balik kampung. Kalu dulu minyak RM60 tapi baru ni dah jadik RM80. Ini baru sehala. Kira sampai umah betul-betul dan tak pegi jalan mana-mana. Ni boleh jadi satu faktor kerenggangan hubungan keluarga. ..ye la sesekali nak balik kampung kena pikir 2/3 kali. Tu tak masuk tol yang beratus ringgit kalu pegi balik. So kena pikir la jalan camna nak tambah pendapatan. Sebab kita tak boleh lagi bergantung kepada subsidi kerajaan. Tapi menteri-menteri hidup dari ujung rambut dia sampai ujung kaki anak bongsu dia makan subsidi takpa. Bulih????
tu aku setuju... yang miskin bertambah semeskin, yang kaya.... kaya rayalah....