pesta naik harga


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



adoi.... makin botak la kepala aku. semalam p giant batu caves beli barang. semua barang dah naik harga gila-gila punya. kalu dulu harga RM4 sekarang dah jadik RM6. Ni semua gara-gara minyak naik. Walaupun PM dah pesan harga barang tak leh naik tp sekarang diaorang mcm tak ingat dah. Harga ayam pun boleh naik dalam masa 4 ari selepas sudah berlaku kenaikan. KPDNDHEP dulu berkobar-kobar buat pemantauan sekarang ni buat ape ntah. Tp memang aku tak salahkan peniaga sebab diaorang nak untung bukan nak rugi. Minyak naik, gas pun naik tp harga barang dilarang naik. Memang tak paham tul. Tp yang aku tunggu tak naik-naik......(ape tu...heh)
Baru-baru ni aku balik kampung. Kalu dulu minyak RM60 tapi baru ni dah jadik RM80. Ini baru sehala. Kira sampai umah betul-betul dan tak pegi jalan mana-mana. Ni boleh jadi satu faktor kerenggangan hubungan keluarga. ..ye la sesekali nak balik kampung kena pikir 2/3 kali. Tu tak masuk tol yang beratus ringgit kalu pegi balik. So kena pikir la jalan camna nak tambah pendapatan. Sebab kita tak boleh lagi bergantung kepada subsidi kerajaan. Tapi menteri-menteri hidup dari ujung rambut dia sampai ujung kaki anak bongsu dia makan subsidi takpa. Bulih????


1 Responses to “pesta naik harga”

  1. Blogger WanZ 

    tu aku setuju... yang miskin bertambah semeskin, yang kaya.... kaya rayalah....

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 






Pautan

Previous posts

Arkib

ATOM 0.3

Powered by Blogger

Innovation delivered



bukan sekadar jiwang... is powered by Blogspot
Original design by Gecko & Fly modified by AQPtech
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.